De vereniging

Om alles betaalbaar te houden wordt het hellingen en het onderhoud van de werf grotendeels door de leden zelf gedaan. Daarom is één van de regels dan ook dat IEDER LID (Tot 75 jaar) ingeschakeld wordt voor een aantal dagdelen per jaar om mee te helpen aan een klus op de werf of bij het hellingen.

Uit en in het water

De belangrijkste activiteit is het stallen van de boten van de leden voor onderhoud buiten of in de loods. Met een gehuurde telekraan (Jos Blom) en onze eigen hydraulische botenkar en trekker worden de boten op maximaal 4 zaterdagen in oktober uit het water gehaald. Hierbij is een eigen hellingploeg, allen leden van de vereniging, onontbeerlijk. Zij zorgen ervoor dat uw boot schoon op een bok of kar op zijn plek komt.

Iedereen wordt geacht zijn boot klaar te hebben liggen voor te water op de aangegeven helling dag (vanaf 1 april worden daarvoor 3 zaterdagen gepland om alle boten weer te water te laten. Uiterlijk 8 mei moet de werf leeg zijn (Afspraak met de gemeente). Het vaarseizoen wordt ingeluid met een barbeque en een goedgevulde verloting en dan ……varen, tot de volgende stallingsperiode

Verenigingsactiviteiten

De vereniging beschikt over een ruime kantine voor een kop koffie of om je broodje op te eten. Het is ook een ontmoetingsplaats om vragen en oplossingen voor onderhoudsproblemen te bespreken. De kantine is tegen een geringe vergoeding ook beschikbaar voor leden die iets te vieren hebben.

Door de week zorgt de wachtsman, bij aanwezigheid, voor de koffie en thee.

De kantineploeg zorgt voor de bezetting op de zaterdagen. Op dit moment verzorgen vele leden, hun echtgenoot of een goede kennis die het leuk vind om het te doen, de kantine. Tijdens het hellingen en als er genoeg animo is, wordt er zaterdags vis gehaald. Het culinair team speelt het steeds weer klaar om voor een minimaal bedrag twee keer per jaar een uitstekende en gezellige maaltijd en de jaarlijkse barbecue te organiseren.

Al sinds een paar jaar wordt er een AED cursus gegeven voor zowel beginnende als voor gevorderde deelnemers, om de vaardigheid aan te leren c.q. bij te houden.

De vereniging